De laatste dag - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Marieke Driessen - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Genadedal, Zuid-Afrika van Marieke Driessen - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadedal

Heee,

de allerlaarste dag in het mooie Zuid-Afrika. Maar we hebben veel leuke dingen gedaan, veel mooie dingen gezien en meegemaakt.

24 februari, Deze dag was de dag van de safari. We gingen hier naar toen met onze buddy's. Onderweg zagen we al aapjes en toen we eenmaal bij de safari aankwamen bleek dit een heel mooi resort te zijn met een safari park erbij, Aquila. We kregen eerst een lekkere lunch met z'n alle en daarna zijn we in busjes/jeeps gegaan en begon de safari. We hebben veel dieren gezien; buffalo, giraffe, olifant, leeuw, zebra, struisvogels en nog meer. Dit was een hele mooie ervaring. Je komt zo dicht bij de dieren in de buurt. Hierna zijn we nog even gaan zwemmen in het zwembad en toen gingen we al weer naar het hostel terug.

25 februari. Het was niet zo heel lekker weer in de ochtend, maar gelukkig is dit snel bijgetrokken, want we gingen naar Cape Point en Kaap de goeie hoop. Het waaide er erg hard, maar het was wel heel mooi. Om bij Cape Point te komen moesten we een eind lopen, de berg op. Dit was af en toe wel vermoeiend, maar het was wel erg mooi. Onderweg kwamen we ook nog bavianen tegen die het eten en drinken van mensen voor je neus afpakten. Toen we weer gingen zijn we langs een klein (redelijk saai) marktje geweest. We reden door naar het pinguin park, die hebben we dus ook gezien en daar zijn we gaan eten. Na het eten gingen we weer naar huis en was het erg gezellig in het busje.

26 februari. Vandaag was de laatste dag vroeg op staan. Om 7uur gingen we alweer naar de school waar we eerst een 10 minuutjes bidden hadden en daarna een les Afrikaans. Na deze les hadden we weer een bijeenkomst omdat dit onze laatse dag was. Hier hebben een aantal buddy's een woordje gedaan en ook Frans, Sifra en Ruben hebben wat verteld. Daarna gingen we weer naar de primary schools waar we ons lesje hebben gegeven. Dit was erg leuk. Die kindjes kijken je met grote ogen aan. Eerst hebben we wat verteld over ons land en carnaval en daarna zijn we buiten gaan dansen met de kinderen en de docent. Hierna zijn we weer naar binnen gegaan om te gaan tekenen met de kinderen en hebben we nog een groepsfoto gemaakt. Na ons lesje hebben we nog even met de principal gepraat en hem een bedrag gedoneerd om de school verder op te knappen. Hij was hier heel blij mee. Toen we weer terug waren bij ons hostel moesten we onze koffers in gaan pakken en nu zit ik weer in het internetcafe. Vanavond hebben we een schoolfeest waar ik best benieuwd naar ben. Ik heb we veel zin in want het is onze laatste activiteit hier.

Morgen gaan we 's ochtens weer naar het vliegtuig en dan is het echt voorbij. Ik heb echt geen zin om naar huis te gaan, maar het moet toch. Ik ga de mensen hier echt missen, ze zijn allemaal zo vriendelijk. En de dieren die spontaan over de weg lopen ga ik ook missen. En de rust van geen internet en al die stress daar om heen gan ik ook missen. Maar het is wel leuk om thuis al je verhalen te vertellen.

Liefs,

Gegroet
    Caminofrans

• 26 Februari 2015 - 15:57

Margriet:

gezellig om straks je verhalen te horen! Goede reis alvast en tot zaterdag X