Fundraising - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Marieke Driessen - WaarBenJij.nu Fundraising - Reisverslag uit Gendt, Nederland van Marieke Driessen - WaarBenJij.nu

Fundraising

Door: Marieke Driessen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Augustus 2014 | Nederland, Gendt

Heee,

ja, ik heb nog maar net mijn 'even voorstellen' blog er op gezet en hier komt alweer de volgende.

Ik wil hierin graag mijn fundraising vertellen. En ik hoop natuurlijk dat jullie mij mee willen helpen! Als eerst zal ik even vertellen waar we heen gaan en wat de fundraising inhoudt.
Wij gaan in februari naar Zuid-Afrika, naar het dorpje Genadendal. Dit dorpje ligt in de West-kaap van het land. In dit dorpje is ook een school, "Emil Weder High School", met deze school krijgen wij veel te doen. We gaan hier bijvoorbeeld een aantal lessen verzorgen voor de leerlingen, maar ook de mensen daar helpen met bijvoorbeeld dingen opbouwen. Naast dit gaan we ook een dag meelopen met het Ajax Capetown Project, dit is een organisatie die voorlichting geeft over de gevaren die zich in Zuid-Afrika, en met name in de Townships, kunnen voordoen.
Maar om de gemeenschap daar te kunnen helpen hebben we natuurlijk wel geld nodig, dit willen we ophalen door middel van fundraising. Iedere leerling moet apart fundraising doen, maar we doen ook een (of misschien wel meerdere) projecten met de hele groep. Ik zou nu eerst wat vertellen over mijn eigen fundraising.

Als mijn fundraising wil ik, heel simpel, maar het werkt wel, statiegeld flessen ophalen. Ik ben hier op mijn vakantie in Renesse mee begonnen, en dat werkte goed. De buren kwamen steeds weer nieuwe flessen brengen, dus het eerste deel heb ik al binnen. Ook wil ik bij de supermarkten bij ons in het dorp vragen of ik posters op mag hangen of een statiegeld paaltje mag neerzetten. Maar ook zijn lege flessen bij mij van harte welkom als je mij wilt helpen met mijn fundraising en dus zo ook de mensen in Genadendal.

Dan zal ik nu wat vertellen over de gezamenlijke actie. We hebben aan het begin van de vakantie, na het super goede idee van Eline, armbandjes besteld die de kleuren hebben van de Zuid-Afrikaanse vlag. Op deze bandjes staat de quote "it always seems impossible until it's done". Inmiddels zijn ze binnen en ik vind ze heel leuk geworden! Deze bandjes willen we verkopen voor €2 per stuk. Dus als je een bandje wilt, laat het mij, of een van de andere weten en dan zorgen wij dat je een leuk bandje krijgt!

Als ik weer een nieuwe update heb over mijn fundraising of over iets anders, dan lezen jullie het zo snel mogelijk hier!

Liefs,
Marieke.

  • 24 Augustus 2014 - 20:26

    Joelle:

    Ziet er goed uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gendt

Marieke

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 2621

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 01 Maart 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: